lørdag den 25. januar 2014

PUERTO RICO

Så kom vi til den første ø Puerto Rico. Denne Ø er egentlig en fejltagelse, Columbus navngav øerne efter den helgens dag det var da han første gang så Øen, Så Columbus kaldte øen San Juan, og hovedbyen Puerto Rico, men en senere korttegner kom til at bytte rundt på øens og byens navn, og således har det været siden. Efterhånden blev der så mange øer at han løb tør for helgennavne så en gruppe øer blev samlet kaldt  Jomfruøerne. På Puerto Rico startede vi fra havnen og gik halvvejs rundt om byen, og ind gennem en byport, opad bakke til en katolsk kirke, den sprang jeg over på grund af de mange trin. Herefter til et lokalt værtshus hvor vi sad ved diske i en lang række. Da jeg efter rejsen og dagen i Miami havde ret ondt i benet startede jeg dagen med en Dolol (tramadol, tradolan). Acetylsalicylsyre og gigtmedicin må jeg jo ikke få, og Panodil og alkohol går jo ikke sammen hvis man vil beholde sin lever, og på en ferie vil jeg gerne have et lille glas i ny og næ (det vil jo sige hv. 14 dag) og gerne lidt oftere. Men det var nu ikke nok, så nok en Dolol på turen, så til en forsvarsposition, gennem nogle små gader, og hjem på skibet og op med benene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar