lørdag den 25. januar 2014

ST. MARTIN

Sjov lille ø på størrelse med Amager, men delt mellem 2 stater Fransk og Hollandsk. Plads til ca 8 store krydstogt skibe. Der også er ansvarlig for hovedindtægts-kilden, turismen. Masser af liv, biler og  fodgængere, der deles godt om pladsen uden aggressivitet. Ja, politiet holdt trafikken tilbage når en haltefanden havde brug for en meter kørebane til at komme frem. Først fælles gåtur, så byplanen blev klarlagt, så det nærmest blev umuligt at fare vild. Herefter opsplitning. Jeg fandt en bar hvor man sad over gade niveau og drak min cola,og observerede byens trivsel. Derefter langs strandpromenaden, gennem en port ved en restaurant, hvorefter jeg befandt mig i Front Street, fandt et rest-room, og så var det tid til en øl,  indkøb blev det ikke til, da jeg jo står og fumler med pengene og taber dem, men om til Back Street og mod skibet, på vejen i "storbyen mødte jeg flere danskere jeg kendte, vi er 40 i rejseselskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar